donderdag 3 mei 2012

DAG 3

Marokko Maandag 30 april  SEFROU - MIDELT

Vandaag staat de 1ste dag off-road op het programma.  Het eerste deel van de rit SEFROU - SOURCES OUM RBIA is voor iedereen hetzelfde, enkel de off-roaders, slaan opeens rechts af de piste in. 
http://looklex.com/morocco/sefrou.htm

Door de zeer hevige regenval de laatste dagen, liggen de pistes er zeer vettig en glibberig bij.  Normaal zijn dit mooie harde stofbaantjes, maar nu zijn het knalrode, klei glijbanen geworden.
Na ongeveer 1 km zijn we van 6 kandidaten naar 3 teruggevallen.  3 geven er vroegtijdig de brui aan.

2 anderen en ikzelf volharden in de boosheid en ploegen en schuiven naarstig verder.
Ikzelf heb mijn motor een aantal keren zacht en gecontroleerd kunnen neerleggen , zonder veel erg, enkel wat vuil en modder.  Maar op de laatste 50 meter van het zeer lastige stuk gaat het opeens goed fout, ik verlies de controle, doordat de voorband wegschuift, de motor komt dwars te staan en werpt mij voorover; waardoor ik niet onzacht op mijn linkerschouder terecht kom.  Aii dit deed zeker geen deugd, hopelijk is er niks gebroken.  Op karakter rij ik nog de laatste 50 meter slipperige off-road verder , tot plots de modder en stenen overgaan in een pitoresk bospaadje.  Niks modder meer en alles verloopt vrij vlot ondanks de stekende pijn in de schouder. 

http://www.youtube.com/watch?v=zXxzkpCsiPM

http://www.youtube.com/watch?v=ZLF96bBxzIg

http://www.youtube.com/watch?v=bfVitc0W-iU


Rond de middag komen we allemaal bijeen, op een plaats waar er kan getankt worden.
Dringend tijd om iets te eten en ook de kans om eens door de verpleegsters naar mijn schouder te laten kijken.
Op het 1ste zicht is er geen breuk, maar een zware kneuzing.  Ik heb direct een pijnstiller gekregen, wat niet echt veel hielp, maar het laatste stukje off-road ga ik aan mij laten voorbij gaan en de gewone weg volgen.

We zijn vervolgens verder gereden tot SOURCES OUM RABIA, http://fr.wikipedia.org/wiki/Oum_Errabiaa
Daar komt er een zoutwater bron uit de grond + wat verder een zoetwaterbron met waterval.  De waterval viel wat tegen, maar wel eens het zien waard.






We hadden niet veel tijd om te treuzelen, want er stond ons nog een trip van 130 kilometer te wachten tot MIDELT, waar we gingen overnachten.  Doch door omstandigheden en geen GPS voor Marokko, hebben we het roadboek iets verkeerd gevolgd, met als gevolg dat we na 70 kilometer terug aan de middagstop stonden, we hadden dus een rondje gereden. 
Daarom hebben we via AZROU via de grote baan naar MIDELT gereden.  Wat initieel een trip van 300 km moest zijn, is uiteindelijk een trip van meer als 400 km geworden. 

Eindelijk zijn we er, want de pijn in de schouder werd erger en erger.  Ik kreeg mijn helm en kledij niet meer uit.  Maar dankzij een aantal behulpzame mederijders is alles toch nog goed gekomen.

Het hotel waar we logeerden, lag vlak aan het Atlas gebergte , en was een echt pareltje van een Kashba.  Het mooiste en meest luxueuze tot nu toe.





We hebben daar terug een zeer lekkere Harrira Soep gekregen met een zeer lekkere tagine.



En er werd ook alcohol geserveerd, wat we zeker niet hebben links laten liggen.  Een pintje bier naar zo'n helse rit, smaakte zeer goed.  En tevens verdoofde dit mijn pijnlijke schouder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten