donderdag 10 mei 2012

DAG 13

Marokko 10 mei MOULAY-IDRISS   --- CHEFCHAOUEN  170 km

Na een korte maar goede nachtrust, hebben we ontbijt genomen en direct onze motoren terug bepakt, zodat we klaar zijn om naar het einde van de reis te rijden.  Jammer maar helaas.

Het is terug al heel warm.  Er heerst een hittegolf in Marokko, zelf de locals vinden de temperaturen aan de hoge kant.  Gisteren is er zelfs een meting van 41° Celsius geregistreed op de motor.

We gaan terug de route aanpassen, we rijden de national richting TETOUAN, tot aan OUAZZANE, om daar rechts af te slaan en via ZOUMI tot in CHEFCHAOUEN te rijden.  Vlak voor we gingen afslaan, stopte er een 4X4 voor ons en raadde ons af om langs daar te rijden aangezien we dwars door het gebied waar "Kiff" en marihuana gekweekt wordt.  Deze man hield voet bij stuk, daarom hebben we besloten om geen risico te nemen en zijn we uiteindelijk tot de geplande route afgereden.  Hierdoor kwamen we als eerst aan in Hotel Madrid, om 12 uur stipt.

Vlug inchecken, douche nemen en daarna op ons gemakje het stad in om iets te eten en natuurlijk om een pak foto's te nemen.  De vorige keer dat we hier waren was het ongeveer 4° en nu is het zeer zonnig en 30° warm.  Wat een verschil.

Samen met Alex, Alex (moustache) , Guido en Gerda zijn we lekker gaan eten.  Eerst werd er gekozen voor een Marokkaanse Salade, daarna viel de keuze op : tagine van vis en kip sishkebab.  Afgesloten met een citroentaart voor Gerda, de mannen kozen voor een munt thee.

Nu gaan we wat verder slenteren door de medina en nemen nog een pak foto's en voor we het weten zijn we terug aangekomen in het hotel.  Tijd voor een siesta.

Straks gaan we terug het stad in voor ons laatste Marokkaanse avondmaal en daarna een echte Hamam.  Daarna gaan we zeer vroeg in bed kruipen, want morgen moeten we om 5 uur al opstaan zodat we ten laatste tegen 6 uur hier vertrekken, zodat we om 12 uur zeker onze ferry kunnen halen.  En als je weet dat de grensovergang redelijk wat tijd in beslag neemt, willen we goed op tijd zijn.

Morgen is dus na de ferry een ritje van 130 kilometer naar Malaga waar we onze motoren terug afleveren voor transport richting Belgie.  Wijzelf  nemen rond 19 uur het vliegtuig richting Brussel.
De prachtige reis is spijtig genoeg afgelopen, maar onze ervaringen en de mooie foto's en filmpjes kunnen ze ons niet meer afnemen.

Gans de reis is een echte voltreffer geweest, beter dan verwacht.  Als er terug een trip naar Marokko is, ben ik zeker van de partij.